Školení úředníků a testování digitalizované podoby stavebního řízení začne v polovině května
Vážení čtenáři, milí klienti,
v pořadu Partie Terezie Tománkové na CNN Prima News tyto informace sdělil vicepremiér pro digitalizaci a ministr pro místní rozvoj Ivan Bartoš (Piráti). Technické vybavení je podle jeho názoru nakoupeno a do stavebních úřadů se aktuálně distribuuje. Zopakoval, že digitalizaci stavebního řízení jeho resort do 1. července stihne spustit.
V praxi bude digitalizované stavební řízení podle dřívějšího vyjádření ministerstva pro místní rozvoj fungovat tak, že veškeré informace o probíhajícím řízení budou k dispozici na Portálu stavebníka. U jednotlivých řízení se budou evidovat informace o všech osobách a účastnících řízení a systém bude připojen na základní registry. Po přihlášení bude uživatel vědět, v jakém stavu jeho řízení je. Uvidí také, kdo se už k návrhu vyjádřil, a bude mít přístup ke všem potřebným dokumentům. Stavební úřady budou pracovat v jednotném informačním systému stavebních řízení. Data stavebníci vyplní do elektronických formulářů na portálu a dokumenty by posléze měly být přístupné z jednoho úložiště. Jestliže budou referenti a stavebníci chtít, mohou si vše zobrazit v PDF, nebude to ale nutnost nebo povinnost. Další funkce bude resort postupně přidávat po 1. červenci.
autor článku: Mgr. Petr Jezdinský (s využitím CNN Prima News, MMR, Právního prostoru a ČTK)